Kenapa kena basuh kereta sebelum hantar ke pusat servis?

Go down

Kenapa kena basuh kereta sebelum hantar ke pusat servis?

Post by syfairus on 2011-01-22, 02:23

Jika tidak keberatan dan mempunyai masa, pastikan kereta anda dicuci sebersihnya sebelum dihantar ke Pusat Servis kereta. Ini bagi menaikkan semangat lagi menceriakan Juru Servis yang melakukan kerja-kerja servis dan pemeriksaan ke atas kereta anda.

http://ditelanzaman.blogspot.com/2011/01/dari-lidah-pengarang-post-3.html
avatar
syfairus

Posts : 20
Points : 53
Reputation : 0
Join date : 2011-01-06

http://ditelanzaman.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Kenapa kena basuh kereta sebelum hantar ke pusat servis?

Post by zulkbo on 2011-01-22, 11:06

tak pernah dengar pula..
kalau di Toyota servis
lepas servis siap di cucikan
kita lagi ada Rolling Eyes

_________________
www.zulkbo.com




Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
avatar
zulkbo

Posts : 502
Points : 556
Reputation : 3
Join date : 2011-01-07
Location : Kuala Lumpur

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Kenapa kena basuh kereta sebelum hantar ke pusat servis?

Post by jabdul rashid on 2011-01-22, 11:17

ha ah biasa nya lepas servis baru basuh sbb masa servis kdg2 ade kekotoran, contohnya kesan minyak hitam macm2 la

_________________
Meraban Tapi Berinformasi

blog AUC
avatar
jabdul rashid

Posts : 516
Points : 608
Reputation : 4
Join date : 2011-01-06
Location : Kuantan

http://ucmitosboy.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Kenapa kena basuh kereta sebelum hantar ke pusat servis?

Post by shafinar on 2011-01-22, 14:03

jabdul rashid wrote:ha ah biasa nya lepas servis baru basuh sbb masa servis kdg2 ade kekotoran, contohnya kesan minyak hitam macm2 la


betul..saya pas servis baru basuh....salah eh?
avatar
shafinar

Posts : 85
Points : 98
Reputation : 0
Join date : 2011-01-08
Age : 34
Location : putrajaya

http://separuhdarilangitbiru.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Kenapa kena basuh kereta sebelum hantar ke pusat servis?

Post by tice.su on 2011-01-22, 14:04

tice nak basuh kete sendiri xboleh sbb x sampai..penah gak cuba basuh...kene gune kerusi! buat owang gelak je kat tice...huhu...

paling senang anta kedai je basuh! hehehe!

_________________
Meh follow & jejak blog tice ek! ihiks ~>Bukan sekadar guru biasa
avatar
tice.su

Posts : 324
Points : 419
Reputation : 12
Join date : 2011-01-08
Age : 39
Location : Senawang, Negeri Sembilan

http://www.ticesu.com/

Back to top Go down

Re: Kenapa kena basuh kereta sebelum hantar ke pusat servis?

Post by syfairus on 2011-01-23, 11:45

Macam ni sebenarnya. Kalau kereta kita datang utk diservis dlm keadaan bersih, tanggapan pertama juruservis adalah:

"Mesti Tuan Punya kereta ni jaga kereta dia betul-betul. Jadi, aku kena servis betul-betul lah sikit dan kena cermat, sbb nanti apa-apa hal, tuan punya kereta mesti perasan...'

Macam itulah, pendapat saya....
avatar
syfairus

Posts : 20
Points : 53
Reputation : 0
Join date : 2011-01-06

http://ditelanzaman.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Kenapa kena basuh kereta sebelum hantar ke pusat servis?

Post by hafizaiman95 on 2011-01-23, 19:35

syfairus wrote:Macam ni sebenarnya. Kalau kereta kita datang utk diservis dlm keadaan bersih, tanggapan pertama juruservis adalah:

"Mesti Tuan Punya kereta ni jaga kereta dia betul-betul. Jadi, aku kena servis betul-betul lah sikit dan kena cermat, sbb nanti apa-apa hal, tuan punya kereta mesti perasan...'

Macam itulah, pendapat saya....

agak2 kotor jer, suruh org servis tu BASUH BERSIH2.. hehehe
avatar
hafizaiman95

Posts : 60
Points : 67
Reputation : 0
Join date : 2011-01-15
Age : 22
Location : Pasir Gudang

http://www.hafizaiman95.com

Back to top Go down

Re: Kenapa kena basuh kereta sebelum hantar ke pusat servis?

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum